Tidligere direktør går nye veje: - Det vil jeg da vanvittigt gerne være en del af
Et konsulentbureau og en tidligere kædedirektør i både Dagrofa og Coop har allieret sig med hinanden.
Samarbejdet skal munde ud i at "udvikle nye effektive løsninger for den danske detailbranche", lyder det i en fælles pressemeddelelse.
Ydermere skal projektet sigte mod at "højne kundetilfredsheden, købsoplevelsen og optimere indtjeningen".
- Som detailhandler har jeg arbejdet sammen med mange bureauer og rådgivere, der alle sammen har været dygtige inden for hvert deres felt. Men jeg har også oplevet mange eksempler på, at de enten haft en strategisk flyvehøjde, som gjorde at deres fødder var lettet langt over den forretningsmæssige virkelighed - eller også har været så kortsigtede, at de først og fremmest var gode til at opfinde nye fødselsdagskampagner, udtaler Kenneth Pedersen, inden han tilføjer:
- Jeg har altid savnet dem, der kunne formulere en bæredygtig strategi, og som kunne oversætte denne til kreative idéer, der fungerer i praksis og som skaber kommercielle resultater, der skaber både top- og bundlinje. Ogilvy har ambitionen, viljen og erfaringen - og det vil jeg da vanvittigt gerne være en del af.
CV, Kenneth Pedersen
- 2022 - 2023 | Kædedirektør, SuperBrugsen/Kvickly
- 2021 - 2022 | Kommerciel direktør, Coop
- 2017 - 2021 | Kædedirektør, Meny
- 2016 - 2017 | Detaildirektør, Coop
- 2014 - 2016 | Kædedirektør, SuperBrugsen
- 2004 - 2014 | Salgsdirektør og adm. direktør, Republica
- 2001 - 2004 | Marketingdirektør, Coop
- 1997 - 2001 | Salgs- og marketingdirektør, Kvickly
- 1992 - 1997 | Diverse stillinger, SuperBrugsen
Kilde: LinkedIn
Sacha Villemoes fra Ogilvy ser ligeledes frem til samarbejdet med den tidligere kædedirektør, og hun kalder det i pressemeddelelsen "urimeligt, at detailhandlen skal vælge mellem højtflyvende strategier uden et anker i den forretningsmæssige virkelighed eller kortsigtede kampagner".
- Med Kenneth ombord kan vi garantere en dyb forståelse af de arbejdsvilkår og rammebetingelser der er i detailbranchen. Vi vil gerne levere et meget bedre rådgivningsprodukt til detailvirksomheder, så de kan blive endnu bedre til det, som de er eksperter i, nemlig at skabe tilfredse kunder, gode indkøbsoplevelser og købmandskab på top- og bundlinje, tilføjer hun.
Ogilvy startede sin danske afdeling i 2020 og har i dag 50 ansatte i København.